Weg met de Euro!!!

• jan

Belachelijk

• David de Graaf

Tja, ik behoor tot degene die solidariteit duur betaald. Die overal voor mag schokken zonder dat er enige tegenprestatie of rechten in de toekomst voor tegenover staat. Gek he dat ik dan ga klagen……

• Mo

Als er in 2000 een referendum was geweest over de euro dan had het merendeel van de Nederlanders gewoon JA gestemd.

Ik kan me (als tegenstander) heel goed herinneren dat iedereen het een geweldig idee vond. Een munt in Europa, niet meer hoeven wisselen als je op vakantie gaat; helemaal top. Als ik mijn bedenkingen uitte, werd ik weggehoond door jan en alleman. Ik zag het helemaal verkeerd.

Inmiddels bestaat heel Nederland uit tegenstanders. Als je het nu zou vragen, willen we allemaal terug. Ik overigens ook hoor. Al was het alleen maar dat je dan weer ziet wat een extreme prijzen we betalen voor allerlei zaken.

Ik reken nog steeds om en verbaas me dagelijks over een broodje voor € 3,50 Dat is mooi wel Fl. 7,71. Niemand zou met zijn volle verstand een dergelijk bedrag betalen voor een gewoon broodje kaas. Maar als het euro's zijn, legt men het klakkeloos neer.

Natuurlijk zouden alle dingen duurder geworden zijn in de loop der tijd, maar het is nu wel extreem uit de hand gelopen.