Weg met de Euro!!!

• Ed Eigenheimer

Een minister in Italie probeert medestanders te vinden om de invoering van de euro in z'n land ongedaan te maken, en de lire terug te krijgen.

Goede zaak voor de Italianen, en dat zouden ze in Nederland ook moeten doen.

Te beginnen met een volksraadpleging, wie voor terugkeer van de gulden is.

Natuurlijk hadden ze dat vóór de invoering moeten doen, maar dat is nou eenmaal niet gebeurt. Daarom krijgen ze nu de kans om het een klein beetje goed te maken door alsnog een referendum erover te houden. De uitslag zou bindend moeten zijn, zodat we straks lekker democratisch weer met de gulden kunnen betalen.

Ik stem VOOR de terugkeer van de gulden.

• Sans

Besef wel dat de koers dan 1:1 zal zijn en de inflatie van 2002 nooit meer goed gemaakt zal worden.

• robin

weg met de euro. wat denk je als ze nu de gulden weer terug gaan brengen dat alles weer word zoals het was. echt niet he.

die euro heeft een heleboel kapot gemaakt en maakt nog steeds een boel kapot maar de gulden terug nee dat zal wel nooit meer gebeuren.

• Steef

Er schijnen al plannen te zijn om in ieder geval de reken-eenheid weer gulden te maken. De herinvoering van onze vertrouwde gulden zal dan wel niet meer lang daarna op zich laten wachten.

• Natalie

Het zou wel handig zijn als je eens aangeeft waarom je tegen of voor bent

• Natalie

Wat heeft de euro kaopt gemaakt?

• Natalie

Fantast

• David de Graaf

Op zich heeft de EURO veel voordelen, maar waar ik op tegen ben is de ondemocratische manier waarop deze is ingevoerd. Tevens is de HFL 10% te goedkoop ingeruild. Ik vergelijk dit met het verkopen van bv een postzegelverzameling. Als je deze 10% onder de prijs verkoopt dan doe je jezelf 10% tekort en geef je de ander een kadotje van 10%. Dit is een verschil van 20%! In dit geval heeft Europa een kadootje van 10% van alle financieele waarden van Nederland gekregen. Verklaart dit de prijstijging van 20% door de invoering van de EURO?

Daarnaast stoort het mij dat wij nog steeds de grootste netto betaler aan Europa zijn, en dat Nederland door het buitenland afgeschilderd word als een dik, volgevreten en egoistisch land (uitspraak van een aantal EU landen die netto ontvangers zijn).

• robin

en heeft het dan zin om er hier zo over tezeuren

wat kunnen wij er aan doen

• David de Graaf

Dat is nu juist datgene waar ik zo moedeloos van wordt. Het is bewust liegen en kiezers bedriegen en dat wordt dan politiek genoemd. Maar laten wij op dit punt ook eerlijk zijn. Het is ook gemakszucht van ons en die wordt duur betaald. Allemaal achter de luidste schreeuwers aan, want dan hoeven we niet te denken. Iedereen die namelijk CDA/VVD en PVDA (geen regeringspartij maar promoot wel de EU) gestemd heeft is het met dit politiek beleid eens. Dan moet er niet gezeurd worden over de uitwerking daarvan.

En een van de uitwerkingen daarvan is dat vastgelegde afspraken die door Nederland nageleeft wordt zoals het maximaal toelaatbare begrotingstekort (3%)door andere landen niet zo nodig gevonden wordt. Er wordt zelfs door Griekenland gefraudeerd met deze opgave. De financiele verhoudingen tussen de lidstaten worden daardoor verstoord. Dit houd in dat Nederland in een reccesie komt ten voordele van de landen die zich niet aan het stabiliteitspact houden.

En als de middeninkomens geen vrij besteedbare middelen meer hebben mede omdat de overheid bezuinigd door het afwentelen van kosten dan is er een groot probleem.

Voor de invoering van de EURO dacht ik niet echt na als ik iets wilde hebben. Ik kocht dat gewoon. Nu is b.v een dagje uit, effe een DVD'tje kopen, een keer uit eten gaan, iets wat ik niet meer doe. Ik ben niet de enigste, dus vind je het logisch

dat bedrijven die voor de leuke dingen in het leven zorgen maar die je niet per se nodig hebt terug vallen in hun omzet.

En als je ambtelijke taalgebruik gewent bent dan weet je nu al dat de invoering van de basisverzekering duur gaat worden. Om het door je strot heen te wringen (ambtenaren noemen dit acceptatie) wordt het in het eerste jaar niet duurder, maar daarna als de zorgtoeslag afgebouwd gaat worden merk je het wel.

En gezondheid gaat bij mij voor op de vakantie……….