Dat is nu juist datgene waar ik zo moedeloos van wordt. Het is bewust liegen en kiezers bedriegen en dat wordt dan politiek genoemd. Maar laten wij op dit punt ook eerlijk zijn. Het is ook gemakszucht van ons en die wordt duur betaald. Allemaal achter de luidste schreeuwers aan, want dan hoeven we niet te denken. Iedereen die namelijk CDA/VVD en PVDA (geen regeringspartij maar promoot wel de EU) gestemd heeft is het met dit politiek beleid eens. Dan moet er niet gezeurd worden over de uitwerking daarvan.
En een van de uitwerkingen daarvan is dat vastgelegde afspraken die door Nederland nageleeft wordt zoals het maximaal toelaatbare begrotingstekort (3%)door andere landen niet zo nodig gevonden wordt. Er wordt zelfs door Griekenland gefraudeerd met deze opgave. De financiele verhoudingen tussen de lidstaten worden daardoor verstoord. Dit houd in dat Nederland in een reccesie komt ten voordele van de landen die zich niet aan het stabiliteitspact houden.
En als de middeninkomens geen vrij besteedbare middelen meer hebben mede omdat de overheid bezuinigd door het afwentelen van kosten dan is er een groot probleem.
Voor de invoering van de EURO dacht ik niet echt na als ik iets wilde hebben. Ik kocht dat gewoon. Nu is b.v een dagje uit, effe een DVD'tje kopen, een keer uit eten gaan, iets wat ik niet meer doe. Ik ben niet de enigste, dus vind je het logisch
dat bedrijven die voor de leuke dingen in het leven zorgen maar die je niet per se nodig hebt terug vallen in hun omzet.
En als je ambtelijke taalgebruik gewent bent dan weet je nu al dat de invoering van de basisverzekering duur gaat worden. Om het door je strot heen te wringen (ambtenaren noemen dit acceptatie) wordt het in het eerste jaar niet duurder, maar daarna als de zorgtoeslag afgebouwd gaat worden merk je het wel.
En gezondheid gaat bij mij voor op de vakantie……….